Experience

Experience Center wordt inspirerende hoogtechnologische lab-omgeving

Experience Center wordt inspirerende hoogtechnologische lab-omgeving

Voorbij de technologische hypes

De voorbije jaren passeerden vele ‘hypes’ de revue. Sommige van hen werden blijvers, andere verdwenen even snel als ze kwamen. Reden van dat laatste? De tijd is gekomen om technologie-hypes sneller te concretiseren, toegankelijk en toepasbaar te maken voor bedrijven en publiek. Er is nood aan snellere duidelijkheid wat een nieuwe technologie concreet kan betekenen en opleveren.

Experience Center als inspirerende hoogtechnologische lab-omgeving

Vaak ontbreekt het ondernemingen nog de kennis wat de concrete mogelijkheden zijn voor hun business. Wat kan technologie betekenen in hun R&D en productinnovatie, en wat in bijvoorbeeld hun ‘customer service’ of algehele ‘Customer Experience’?

 

Het CEC moedigt ondernemingen aan gebruik te maken van het Experience Center als inspiratiebron, als ruimte voor offsite meetings, om samen een hackathon te organiseren, om ‘education’ en ‘next generation’ toe te laten met het Experience Center als rode draad en als bron van inspiratie.

 

Het CEC wil ondernemingen laten beleven hoe het is om met IoT bezig te zijn, hoe Artificiële Intelligentie te interpreteren en hoe deze in te zetten in slimme oplossingen en zo de meerwaarde ervan te kunnen inzien. Het Experience Center wil onder meer Virtuele en Augmented Reality toepassen in een brede waaier van sectoren, maar vooral ook tastbaar maken.

ConXioN Experience Center meeting hub

Smart Technology vraagt om de juiste digitale fundamenten

Vaak ontbreekt het ondernemingen nog de kennis wat de concrete mogelijkheden zijn voor hun business. Wat kan technologie betekenen in hun R&D en productinnovatie, en wat in bijvoorbeeld hun ‘customer service’ of algehele ‘Customer Experience’?

 

Het CEC moedigt ondernemingen aan gebruik te maken van het Experience Center als inspiratiebron, als ruimte voor offsite meetings, om samen een hackathon te organiseren, om ‘education’ en ‘next generation’ toe te laten met het Experience Center als rode draad en als bron van inspiratie.

 

Het CEC wil ondernemingen laten beleven hoe het is om met IoT bezig te zijn, hoe Artificiële Intelligentie te interpreteren en hoe deze in te zetten in slimme oplossingen en zo de meerwaarde ervan te kunnen inzien. Het Experience Center wil onder meer Virtuele en Augmented Reality toepassen in een brede waaier van sectoren, maar vooral ook tastbaar maken.

Kennis delen met regionale bedrijfswereld en onderwijs

De unieke Experience lab-omgeving wordt dé centrale plek en netwerkpunt voor de regionale bedrijfswereld, onderzoek en innovatie. Kmo’s laten kennis maken met ‘smart technology’ in een reële en tastbare digital omgeving, met vertaalslag naar bedrijfstoepassingen. Zo willen het CEC en ConXion het digitale ondernemerschap stimuleren en faciliteren, want “slim inzetten op en investeren in ‘Smart Technology’ wordt de standaard”, aldus Chris Debyser, CEO van ConXioN.